MediEst 360° — Trendy w biznesie medycznym. Podsumowanie i materiały

W poniedziałek, 10 stycznia 2024 r., w hotelu Courtyard By Marriott w Szczecinie odbyła się konferencja, zorganizowana przez Fundację MediSzczecin. Partnerem merytorycznym wydarzenia była firma SANPROBI.

Ideą spotkania było przybliżenie – osobom związanym z branżą medycyny estetycznej – nowych potencjalnych kierunków rozwoju dla ich biznesu. W premierowej odsłonie wydarzenia skupiliśmy się na zagadnieniach związanych z influencer marketingiem i tzw. zdrowym starzeniem się.

Świetna frekwencja (organizator zawsze się cieszy, gdy trzeba dostawić krzeseł) oraz wiele pytań zadawanych ekspertom i ekspertce – zwłaszcza w rozmowach kuluarowych – uświadomiło nam, jak potrzebne są tego typu spotkania.

Tego dnia mieliśmy okazję posłuchać trzech ciekawych wystąpień zaprezentowanych przez:

Influencer marketing w biznesie medycznym – sprytniej, taniej, efektywniej

Kamil Bolek to praktyk, który zajmował się m.in. influencer marketingiem, zanim temat zaczął w ogóle być modny. To właśnie jego prezentacja rozpoczęła konferencję MediEst 360° i trudno było o lepszy start.

Ekspert zaczął od podstaw i wyjaśnił, jakie 3 cechy powinien mieć influencer i dlaczego nie należy go mylić z twórcą, celebrytą, liderem opinii czy ambasadorem. Wyjaśnił pojęcie ekonomii twórców i zaprezentował listę top 20 influencerów medycznych w Polsce. Przedstawił również 5 kierunków, które warto rozważyć, gdy zaczynamy myśleć o wykorzystaniu influencer marketingu.

Kamil Bolek wyjaśnił różne motywacje, którymi kierują się influencerzy i opowiedział, dlaczego warto decydować się na długofalowe współprace, oparte na autentycznej relacji.

Otrzymaliśmy potężną dawkę konkretnych i praktycznych informacji, a także wskazówek – jak wybierać osoby do współprac influencerskich, na co zwrócić szczególną uwagę i jak maksymalnie wykorzystać ten potencjał.

Jak współpracować z influencerem?

Bartek Jędrzejak, dziennikarz i prezenter telewizyjny, wystąpił zaraz po Kamilu Bolku, uzupełniając jego prezentację o punkt widzenia influencera. Opowiedział, czym się kieruje, decydując się na podjęcie współpracy z daną marką. Wyjaśnił też, co najbardziej sobie ceni w trakcie takich działań. Podobnie jak przedmówca, Bartek Jędrzejak również podkreślił wagę autentycznych i długoterminowych działań opartych na wymianie doświadczeń, nauce i zaufaniu.

Healthy ageing – czy to możliwe?

Konferencję zakończyliśmy prozdrowotnie! Prof. dr hab. n. med. Ewa Stachowska, kierowniczka Zakładu Żywienia Człowieka i Metabolomiki Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie, opowiedziała o koncepcji tzw. zdrowego starzenia się. Jakie czynniki wpływają na ten proces? Czy możemy coś zrobić, aby znaleźć się w grupie osób, które – nawet w bardzo zaawansowanym wieku – są sprawne i samodzielne?

Profesor opowiedziała o tym, jak ważna dla naszego zdrowia jest odpowiednia dieta i dbanie o różnorodność mikrobioty jelitowej. Przedstawiła także korzyści wynikające z ograniczania kalorii (tzw. post przerywany).

Prof. Stachowska opowiedziała o tym, czym jest postbiotykoterapia i dlaczego, odkryta stosunkowo niedawno, bakteria Akkermansia munciniphila uważana jest za marker zdrowia metabolicznego i długowieczności.

Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z wydarzenia.

Dziękujemy za tak liczne przybycie i żywe zainteresowanie poruszaną tematyką. Zainspirowali nas Państwo do rozważenia pomysłu, aby przekształcić MediEst 360° w wydarzenie cykliczne!